Mára ez jutott tőlem, nektek:
"Gonoszság és jóság különös testvérek, gyakorta felcserélik egymás gúnyáját, hogy megtréfálják az amúgy is elvakultakat."
Horváth GyörgyBelépés
Legutóbbi témák
Második Krónika: Okkultizmus és mágia
1 / 1 oldal
Második Krónika: Okkultizmus és mágia
A Titoknok csendesen belemerül pipájának kékes füstjébe, az idő ólomlábakon vánszorog, mire nagy nehezen újra megszólal végre, rekedt hangja kínosan töri meg a sötétség csendes gyászát, de nem emeli borongós hangulatát tisztábbá, vagy fényesebbé:
- Semmit nem fogsz megérteni a világból, ha meg nem ismertetlek a mágia alapjaival... - csóválja a fejét. - Nos az első amit tisztáznunk kell, technikailag varázsolni senki sem képes, csak a teremtő Isten. Ő teremtette a világot, s ez volt az igazi, az egyetlen mágia. Mágiát alkalmazni viszont minden teremtett lény képes, legalábbis azon a szinten, amit a köznyelv mágiának titulál. Rengeteg féle energia létezik a világban. Mozgási, súrlódási, nukleáris, termo és sorolhatnánk. De van valami, ami minden energiák alapja, az az erő és egyben erőforrás amit a Teremtő használt a világ megalkotásánál. Ez egy láthatatlan hálóként szövi be a világot, s ahol a háló szálai találkoznak, ott kútként zubog fel, betelítve mindent, ami ott születik. Mindannyiunkban, emberekben, állatokban, növényekben, tárgyakban, mindenben van ley energia. Ez a legalapvetőbb és leghatalmasabb erőforrás, amit valaha megalkottak. És ha megtanuljuk irányítani, akkor ennek segítségével az elménk erejével képessé válunk hatásokat létre hozni a világban. Ez a varázslás. Elméletileg a mágia mindenre képessé tehet, de a gyakorlat azt mutatja, hogy ennél azért jóval korlátozottabb. Mondok egy egyszerű példát. Mikor Baál-Zebub illetve a többi patrónus megteremtette az értelemmel bíró lényeket, akkor is a ley energiákat irányították egy kívánt hatás elérése érdekében. De nincs olyan halandó mágus aki képes lenne egy egyszerű halandóból új faj tagját vagy akár valamely más faj egyedét kialakítani. Ehhez a mentális horizontunk egyszerűen kevés. És még maguk a patrónusok sem lennének képesek egész komplex világokat teremteni.
Egy halandó gyakorlatilag akármire használhatja a varázserejét. Úgy támadásra, mint védekezésre. Az emberek azok akik a legtöbb szállal kötődnek a világhoz, így annak bármely aspektusa hozzájuk közel álló lehet. A patrónusok által teremtett lények azonban alkotóik személyiségének erős lenyomatát viselik lelkükön, így sokkalta specializáltabbak mágikus téren, mint egy ember. Talán éppen ezért is van, hogy a leghatalmasabb varázslók mindig emberek voltak. Ezzel együtt a saját tehetségén belül minden faj tagjai érhetnek el kiemelkedő eredményeket. Mi több... El is szoktak érni.
A ley nem jó vagy rossz szándékú, hiszen nincs önálló öntudata. A varázslatok mivoltát sem lehet egyszerűen besorolni, nincs fehér, fekete és szürke mágia. Ez így nonszensz is lenne. A varázslók nagyjából ugyanolyanok, céljaik pedig jellemükből, nem pedig mindenféle mágikus tradíciókból adódnak. Vagy ha igen, akkor azok esetleg szekták vagy ilyesmik, de nem egyetemes igazságok. Alapvetően azonban van egy erős különbség két lehetséges mágia használó közt. Az hogy miként tekint a saját erejére. Milyen alapcéllal forgatja azt. A világ természetes részeként helyezi el varázstudományát s ezzel együtt önmagát, avagy a világ fölötti erőként éli meg a varázshatalmat s önnön érdekeit szolgálja csak vele. Illetve van még egy lehetőség. Hogy valamilyen oknál fogva szembe helyezkedik a varázserővel s azok hatásainak lerombolásában vannak komoly erényei. Az első csoportot nevezik úgy tisztán filozófia alapján, hogy fogadottak. A második csoport a zsarnokok. Míg a harmadik csoport a megtagadók. A különbségek általában nem túl nagyok. Apróságokban térnek el. Egy fogadott is használja öncélúan a mágikus erejét, de nem teszi, ha ezzel mások ártalmára lenne feleslegesen. Egy zsarnokot ez nyilván nem érint. A megtagadók útja a legegyszerűbb, ők egyszerűen lebontják a rájuk ható varázslatokat, ha azt magukra nézve károsnak érzik.
Az évezredek során az emberek folyamatosan kutattak az okkultizmus terén épp úgy, mint akármilyen más tudományban. Az okkultizmust sikerült 9 nagyjából jól feltérképezett ágra bontani. Ezeket hívják formáknak. Lényegében az általuk létrehozott hatások alapján lettek ilyen módon kategorizálva. Minden mágus, amikor beavatást nyer az első körbe, akkor egyúttal iskolát, formát is választ magának. Az okkult horizont rettenetesen lassan szélesedik ki, nagyon hosszú folyamat ez, amely legtöbb esetben mentor segítségét igényli. Az elzártság miatt is, na meg a tanulás elősegítése okán a varázshasználók általában rendekbe tömörülnek. De erről majd később beszélünk.
Előbb ejtsünk pár szót a beavatásról. Hagyományosan a mágikus beavatottságnak hét köre van. Candidatus, Novicius, Adeptus, Kismester, Arkánista, Magister, Grande Magister. Ezek jelképezik az egyre inkább szélesedő és mélyülő tudást és hatalmat. A mágusok megpróbálkozhatnak egymagukban is a beavatással, de az nagyon nehéz és nagyon hosszadalmas út, bizonyos szint felett pedig egyszerűen lehetetlen. Akik nem olyan szerencsések, hogy egy máguskör tagjai legyenek, avagy hogy valamely mágus személyes tanítványai, azok bizony kénytelenek megelégedni a kisebb hatalommal, vagy találni maguknak egy mentort. A mágusköröket mindig egy adott faj tagjai alkotják, azonban mágiát tanulni gyakorlatilag bárkitől lehetséges. Az elmélet ugyanaz, akármilyen fajtájú beavatott is aki elmondja.
Így működik a világ ifjú barátom. A ley mindent áthat, s az a kevés szerencsés, aki megtanulta használni erejét, nos azok bizony nagy dolgokra is képesek lehetnek. Ha van bennük kellő elszántság és kitartás, hogy végigmenjenek az úton, aminek neki vágtak...
.......................................................................................................................
Itt az ideje, hogy ejtsünk pár szót a játéktechnikáról is.
A karaktereknek kötelező filozófiai irányultságot megadni (vagyis: fogadott/zsarnok/megtagadó).
Emellett kötelező neki egy iskolaformát is adni.
A beavatottság előnye, hogy nő a megismerhető varázslatok száma és idővel más iskolákból is vehet fel varázslatokat.
Candidatus: egyetlen varázslatot ismer az alapban választott formában.
Novicius: még egy varázslatot választhat az iskoláján belül.
Adeptus: újabb varázslattal gazdagodik az iskoláján belül.
Kismester: két új varázslatot ismer meg és már két iskolaformából választhat varázslatokat.
Arkánista: kap egy újabb varázslatot két iskolaformája bármelyikében.
Magister: ezen a szinten két újabb varázslatot dolgozhat ki és immár három iskolából vehet fel összesen varázslatokat.
Grande Magister: amint ezt a szintet eléri még 5 új varázslatot és egy új iskolaformát vehet fel.
Vagyis mire valaki eléri a Grande Magister beavatottsági szintet 4 mágikus iskolából összesen 13 varázslatot fog birtokolni.
Varázsló köröket csak Grande Magisterek alapíthatnak és körönként csak egy ilyen hatalmú varázslót találunk.
Iskolaformák:
Elementarizmus: elemi hatásokat hoz létre, a négy őselem (tűz, víz, föld, levegő) használatával. Mindegyikre külön kell felvenni, a tűz kizárja a víz ismeretét a szél pedig a földét. Az elemi mágiába minden beletartozhat, a tűzlabda, a földrengés, a szélvihar kavarása...
Futharkizmus: a skandináv vikingek fedezték fel, az anyagmágia titkait jelenti. A mágus képes lehet tárgyakat megidézni, anyagokat más anyagúvá átalakítani, stb. Aranyszabály: a varázshasználó csak olyan méretű és súlyú tárgyra képes hatni, amit fel tud emelni és nem haladja meg az ő méretét. Nemesfémeket, drágaköveket, nukleárisan sugárzó anyagokat és lélekkel bíró élőlények szöveteit nem teremthet, azokra átalakítással nem élhet.
Univerzalizmus: a tér- és az idő mágiája. Beavatottjai olyan jellegű varázslatokat dolgozhatnak ki, mint a teleportálás, időlassítás/gyorsítás, térkapu idézése, stb. A mágia alapszabályai közé tartozik, hogy az időutazás, mint olyan paradoxon, senki sem képes rá, így ilyen jellegű varázslat nem is létezik. Az időt le lehet lassítani, vagy fel lehet gyorsítani, de teljesen megállítani nem. Az univerzalizmus beavatottjai, ha lelassítják az időt, tűnhetnek nagyon gyorsnak, szinte emberfelettinek, de nem legyőzhetetlenek.
Druidizmus: a kelta druidák alkották meg azt a mágikus ágat, amely során a használó mágus ráhangolódik a világ természetes ley hálójára. Vagyis a természetre. Egy druida magát a természetet uralhatja, állatokat hívhat önnön segítségére, növényeket növeszthet meg ugyanezen célból, olvashatja a nyomokat, beszélhet a természeti lényekkel, stb.
Ha egy druida, akinek ez az elsődleges iskolája, elérte a kismester szintet választhat magának egy familiárist (egy állatot) amely tökéletesen beidomítottként viselkedik, addig él amíg a gazdája és bármikor, gondolati paranccsal irányíthatja. Nem választhat olyan lényt, amelynek alap testsúlya meghaladja a 10 kilogrammot.
Nekromancia: az életerő és a holtak tudománya. Minden élőlényben ott buzog az az életenergia, ami a szervezetét működőképessé teszi. Tulajdonképpen ebből az életerőből táplálkoznak piócaként a vámpírok is áttételesen. Mikor szervezetük felemészti a vért, mit megittak, akkor tulajdonképpen az életerőt vonja ki a vérből. Emellett egy nekromanta tökéletesen tisztában van vele, mi történik akkor, ha elfogyott ez az erő, vagy ha egy holttestbe ezen energia mágikus reprodukcióját juttatjuk. Egy nekromanta képes lehet gyógyítani, látni a meg nem testesült szellemeket, sőt kommunikálni velük, zombikat vagy más élőholtakat (de vámpírt, múmiát és kísértetet nem!) teremteni, stb.
Boszorkányság: a középkorban nem véletlenül vádolták a boszorkányokat és a boszorkánymestereket átkok, rontások és betegségek előidézésével. Ez a néphagyományszerűen megőrződött, kísérletezésekből eredő mágikus iskola betegségek előidézésével és átkokkal operál. Egy boszorkány beavatott átkai bizony teljesülnek, emellett borzalmas (és akár fertőző) betegségeket plántálhat mások szervezetébe.
Wicca: a vallást is jelentő wicca tudománya félelmetes erőt hordoz, az emberi elme felett nyer hatalmat a használója. A wicca gyakorlói nem feltétlenül ugyanezen békés vallás hívei sajnos, az elnevezés mindössze az iskola hatalmát újonnan felfedezőkre utal. Egy wicca beavatott képes lehet szerelmet varázsolni másokra, vagy éppen dühöngésbe vinni őket, álmokat mutathat nekik, korlátozottan olvasat a gondolataikban, stb.
Démonológia: az elnevezés megtévesztő, ez inkább a megidézés tudománya. A démonológusok képesek lényeket idézni a saját védelmükre/szolgálatukra. Ezek lehetnek jó vagy rossz szándékú démonok de akár ismerősök, barátok is. A beavatottak módszerei biztosítják azt is, hogy a megidézett teremtmény köteles legyen a mágus szolgálatára állni.
Megtagadás: egy egészen speciális mágiaforma, amit kötelező elsőnek felvenni, másodikként már nem tanulható. A megtagadók arra használják a ley energiákat, hogy a testük és elméjük a lehető legjobban megerősítsék minden külső behatás ellen, vagyis mágiahasználókkal szemben. Kismester szinten nem kap újabb iskolát, csak Magister és Grande Magister beavatottságnál, de addig nem tanulhat semmilyen varázslatot, míg mind a 8 egyéb mágiaforma ellen le nem védte magát. Vagyis csak Grande Magister szinten vehet fel nem védő varázslatot, két iskolából. Nem lehetnek máguskörök tagjai.
A varázshatalommal bíró lények teste beavatottsági körüknek megfelelő mennyiségű varázslatra elegendő ley energiát képes tárolni. Ez normális esetben nem töltődik újra, ötféle módszert ismerünk arra, hogy egy mágus feltöltse az elméjét:
1. Táplálkozás: ley vonalak találkozásánál, vagy különösen erős, leytől duzzadó helyszíneken termett növényeket fogyasztanak el nyersen. (Ha egy helyszín erre alkalmas, az jelölve lesz a leírásában).
2. Aszkézis: saját teste természetes ley tartalékait facsarja ki a mágiahasználó. Az elméje azonnal feltöltődik, néhány másodperc alatt, mégsem szívesen folyamodnak hozzá, lévén embertelen fájdalmakkal jár és minden alkalommal valamilyen maradandó fizikai torzulást szenved a használója.
3. Fosztogatás: ez esetben a varázstudó nem saját magából, hanem a környezetéből (13 méter sugarú kör) vonja ki erőszakkal a ley energiákat. Hatására az ezen a területen növő kisebb növények elszáradnak, kis testű állatok elpusztulnak, a fák megbetegszenek, a nagyobb élőlények erős fájdalmat és émelygést tapasztalnak. Fogadottak és druidák nem élhetnek vele!
4. Vérszipoly: egy értelmes, gondolkodó lény vérét fakasztja a mágus (belehal a célpont) és felissza. Azonnal feltöltődik az elméje ley energiákkal. Ha a varázshasználó egy vámpír, akkor ez a vér nem táplálja őt. Fogadottak nem alkalmazhatják!
5. Szentség: ha valaki megérinti a fajának megfelelő idolt, azonnal feltölti az elméjét a patrónusa.
Emellett Magisterek képesek maguknak egyedi, saját névvel rendelkező fegyvert készíteni, amely +3 varázslatra elég leyt tárol el.
Grimoare
Itt megadok néhány példavarázslatot, hogy lássátok az erejüket, legyen mihez kidolgozni a sajátotokat. Természetesen ezek is választhatók.
Elementarizmus
"A Hegy Szellemének Haragja"
Elementarizmus (föld)
Egy rövid koncentráció, kántálás után (kb fél percet vesz igénybe) a célpont 20 méter átmérőjű körben kisebb földrengés pusztít. A talajon álló személyek és állatok elesnek, nem is tudnak talpra állni míg vége nincs, nagyon gyenge, alap nélküli épületek összeomolhatnak, járművek felborulnak. Nagyjából 10-15 percig tart.
"A Sivatag Vándorának Öröme"
Elementarizmus (víz)
Körülbelül 10 percnyi kántálás után egy megérintett felületből víz fakad, nagyjából 10 liter. A víz teljesen tiszta és fogyasztható, akármi is a megérintett dolog ahonnan feltör.
"Héphaisztosz Kovácsműhelye"
Elementarizmus (tűz)
A mágus koncentrálni kezd, a hatás megközelítőleg öt perc alatt jön létre. 50 méter sugarú körön belül minden fémtárgy vörös izzásig hevül, aki ilyet tart a kezében azonnal el kell dobnia, fémből készült ruhadarabokat, kiegészítőket azonnal őrjöngve tépik le magukról. Az izzó fémek a textiliákat begyújthatják. Vámpírok és kísértetek nem dobják el a fémtárgyakat, nem érzik a fájdalmat (de a tűz káros lehet a vámpírokra is). A múmiák őrjöngve menekülnek. A hatás időtartama 15 perc, utána környezeti viszonyoktól függő sebességgel hűlnek vissza a tárgyak.
"Viharból Fonott Köpönyeg"
Elementarizmus (szél)
Fél percnyi koncentráció után a mágiahasználót fél órán keresztül tomboló szélvihar veszi körbe, mint egy lokális forgószél. A szél a hajított tárgyakat (kések, labdák, vagy akár gránátok) félrelöki, emberi erejű támadók nem képesek megütni a varázslót (félretaszítja a kezüket) de az ennél nagyobb erejűek ütése is nagyobb részt veszít az erejéből. A szél lőfegyverek golyóit nem képes elsodorni.
Futhark
"A Béke Korszaka"
Egy legfeljebb olyan súlyú tárgy anyagát más anyaggá alakítja, amit a varázstudó kézben is elbír. Például egy kés acélpengéjét papírrá. Nemesfémekre és drágakövekre nincs hatással, s azokat nem lehet teremteni, ahogy sugárzó anyagokat sem és lélekkel bíró lények élőszöveteire is hatástalan. Nagyjából fél percnyi koncentráció szükséges. Az átalakított anyag 10 perc után visszaalakul, ha valamilyen formaváltozás történt ez idő alatt, azt megtartja.
"Utánpótlás"
Egy egykezes hidegfegyvert teremt a mágus kezébe. Ennek típusa és formája a megidéző akarata szerinti, minősége mestermunka. Lőfegyverek nem idézhetők meg. A fegyver 10 másodperc alatt idézhető meg és 10 percig marad a kézben, utána szertefoszlik.
"A Mocsár Bosszúja"
Egy 3 méter sugarú körben a talajt süppedő láppá, vagy futóhomokká alakítja a megidéző egy egyperces koncentrációval. A célterületen tartózkodó személyek rögtön derékig-mellig süppednek a talajba, manók teljesen el is merülhetnek. Az emberi vagy annál kisebb erejű személyek képtelenek kikecmeregni innen, az annál nagyobb erejűek vészesen lelassulnak. A mágia hatóideje 5 perc, utána a föld megszilárdul véglegesen csapdába ejtve azokat akik nem tudtak szabadulni (innentől ásó, sziklás talajon csákány kell a szabaduláshoz).
Univerzalizmus
"A Megfáradt Vándor Öröme"
A mágus egyetlen egyszerű gondolattal azonnal egy a látómezejében takarásban nem lévő pontra teleportál minden általa viselt tárggyal együtt. Értelmes személyeket nem vihet magával.
"A Mennyek Kapuja"
Az univerzalista egy fél órás szertartás keretében felszakítja a tér fátylát és kaput nyit egy olyan pontra, ahol már személyesen járt s nincs tőle messzebb mint beavatottsági köre*500 méter. A kapu egy órán át aktív, bárki átkelhet rajta, utána összeomlik.
"Az Idő Kereke Lelassul"
A mágus szabályosan kiszakad a halandók idejéből egy 5 perces koncentráció után. Tízszer gyorsabban fog mozogni mint előtte, ami lehetővé teszi neki, hogy akár lőfegyverekből kilőtt golyókat is elkerüljön. A varázslat hatóideje 1 perc mindössze, de ez ilyenkor sok mindenre elegendő...
Druidizmus
"Legyek Ura"
A druida gondolati parancsokkal maga köré idézi 111 méter sugarú körből az összes rovart. Ezek egyfajta felhőszerűen kezdenek dongani a kijelölt célpont feje körül, röpképtelen rovarok pedig a lábán másznak felfelé, ha az állatok alkalmasak rá, meg is csípik (darázsfészek közelében, vagy mérges pókok esetén nagyon kellemetlen következményei is lehetnek). A célpont minimum magatehetetlen ezen idő alatt, a rovarrajjal hadakozik, mást nem tehet. A mágia azonnal, egyetlen másodperc alatt megidézhető, de a hatás attól függ milyen hamar érnek oda a rovarok. Hatóideje 1 perc.
"Erdei Börtön"
A földből erős indák és fás szárú gyökerek sarjadnak, melyek behálózzák a célpontot. A mágusnak ehhez mindössze 1 percig kell koncentrálnia. Az emberi erővel bíró teremtmények megbénulnak teljesen, az ennél nagyobb erejűek mozgása is szinte nullára redukálódik. A varázslat hatóideje 5 perc, utána a növények elszáradnak, elfonnyadnak, egy gyermek is képes lesz letépni őket.
"Varjútestvér Szeme"
Egy meghatározott fajú (jelen példában varjúra felvéve) állatot keres a druida saját látómezején belül, majd képes lesz egy 20 másodperces koncentrálás után látni annak szemével. Az állat mozgását nem irányíthatja és abban a 15 percben, míg a varázslata hat, ő maga teljesen megvakul.
Nekromancia
"A Kripta Felnyitása"
Egy holttestet a mozgásához szükséges életenergiával ruház fel a mágus egy egyórás szertartás keretében. Az így létrejött zombi képes mozogni és egyszerű feladatokat végrehajtani, de az intelligenciája nagyon alacsony (legfeljebb egy kutyáéhoz viszonyítható). A parancsok egy ige+igekötő terjedelműek amit megért. A zombi teste folyamatosan oszlik. Éppen ezért fajának megfelelő (általában emberi) húst kell ennie, amelyből képes újraalakítani a testét. A szükséglete megközelítőleg heti 50 kilogramm hús. Ha nem jut hozzá, akkor 9 nap alatt elrothadnak a mozgását biztosító izmok és inak, a zombi mozgásképtelenné válik, majd a 13. nap végére elpusztul újra. A zombik tökéletesen hűségesek a teremtőjükhöz és mivel lélekkel nem rendelkeznek teljesen immuninsak a wicca varázslataira, valamint mivel élőholtak nem mérgezhetők, nem betegedhetnek meg és nem éreznek fájdalmat. Egy varázsló beavatottsági szintjének megfelelő zombit képes irányítani. Ha a teremtőjük meghal a zombik kontrolálatlanul megtámadnak mindenkit, hogy húsigényüket fedezni tudják.
"A Halál Érzékei"
A nekromanta egy rövid, negyed órás rituálét végrehajtva képes lesz látni a holtakat és beszélni velük hat órán keresztül. Ez igaz nappal is és akkor is ha a kísértet nem materializálódik a fizikai világban. A mágus és a kísértetek nem kerülhetnek fizikális interakcióba, csak látja, hallja őket és képes velük kommunikálni. A beszélgetés nem hangosan történik, a mágus ténylegesen nem szól a holtakhoz, inkább egyfajta telepatív tárgyalás ez.
"Rafael Arkangyal Érintése"
Rafael arkangyal a katolikus teológiában és hitvilágban többek közt a gyógyítással azonosított, nos az ő erejét hívja el a mágus (ha keresztény hitű, de másoknak is elérhető a varázslat, nyilván más néven). A nekromanta képes beforrasztani sebeket, ezzel elhárítani az elvérzést, valamint meggyógyíthat minden olyan betegséget amelyre az orvostudomány mai állása szerint adott stádiumban létezik gyógymód. A varázslat megidézése 10 perc, hatása végleges.
Boszorkányság
"A Lepratelep Miazmája"
A boszorkány a célszemélybe egy 30 perces koncentrálás keretében beleplántálja a leprát. A betegség lappangási ideje nulla, vagyis perceken belül kitör az áldozaton. A bőr foltokban elszíneződik, érzéketlenné válik, perifériális idegrendszeri bénulások, a bőrön daganatszerű sejtszaporulatok jelennek meg, a fertőzött bőrterületek lassanként érzéketlenné válnak, elhalnak, arc és végtagcsonkulással járhat. Nagyjából 1-2 hónap alatt tetőzik a betegség tombolása a szervezetben. Orvosilag antibiotikum keverékekkel 2-10 év alatt gyógyítható. Élőholtak automatikusan immuninsak a varázslatra.
"Saul Köpönyege"
Szintén a keresztény hitvalláshoz kötődően, más hitűek másként nevezhetik, a lényeg ugyanaz. A boszorkány egy 20 perces koncentrációval átkot bocsájthat a célpontra, mely ha megfogan rajta, akkor mindenkivel a szokványos érzéseivel ellentétesen fog viselkedni. Ha például a legjobb barátjával ül le sörözni, akkor a pozitív alapérzelmei dacára, maga sem tudja miért, rideg lesz, ingerlékeny és elutasító. Ellenben valakivel, aki normális esetben unszimpatikus lenne neki, nyájas lesz, közvetlen és barátságos. Nagyon kellemetlen helyzetekbe hozható az áldozat ezzel. Normális esetben 1 napig hat az átok, de ha a célpont valamely testrészét (pl körömdarab, hajtincs, stb) a boszorkány a varázslat végén elégeti, akkor az átok egy évig megfogan. Leoldani csak a boszorkány tudja illetve a saját patrónusnak megfelelő idolnál végzett szertartás, amely során a szobor előtt el kell égetni az átkozó boszorkány egy testrészét (lásd fenn).
"Medúza Átka"
A boszorkány a csúfság átkával sújthatja a célpontot. A negyed órás koncentráció végére az illető fizikai alakja megváltozik. Ajka cserepes lesz, fogai sárgásbarnák, szeme tompa, haja száraz, töredezett, ráncok jelennek meg az arcán és bibircsókok, táskás szemek, rossz tartás, egészségtelenül sápadt bőr, stb. Nem lesz embertelen, de nagyon kellemtelen megjelenésű. Normális esetben 1 napig hat az átok, de ha a célpont valamely testrészét (pl körömdarab, hajtincs, stb) a boszorkány a varázslat végén elégeti, akkor az átok egy évig megfogan. Leoldani csak a boszorkány tudja illetve a saját patrónusnak megfelelő idolnál végzett szertartás, amely során a szobor előtt el kell égetni az átkozó boszorkány egy testrészét (lásd fenn).
Wicca
"Cupido Nyílvesszeje"
A mágus képes vonzalmat ébreszteni saját maga iránt a varázslat alanyában egy húsz perces koncentrálással. Nem, kor, faj mellékes, az alapvető ösztönöket is áthidalja a varázslat. Ha az alany önmagában félszeg vagy visszahúzódó, akkor a mágusnak kell úgymond "rájátszani" a szociális helyzetre, hogy az udvarolni kezdjen. A célpont nem veszti el a józan eszét teljesen, így például egy kiképzett zsoldos, aki meg akarja ölni a mágust valószínűleg nem állítható meg a segítségével, bár nehezen szánja majd rá magát. A varázslat hatóideje a legközelebbi éjközép, de utána még 24 órán át hat. Ha ez alatt az alany (aki már a normális érzelmeinek megfelelően viselkedik) önszántából megcsókolja a mágust, akkor elveszett. A hatóidő a varázsló akarata szerintire tolódik ki. Ekkor már őrjítő szerelemről beszélünk, a célpont nem árthat a mágusnak és minden kérését teljesíti. Saját patrónus idolánál leoldható egy legalább olyan hatalmú wicca által, mint aki a varázslatot létrehozta.
"Az Emlékek Tárháza"
A wicca megpróbálhat olvasni a célszemély emlékeiben. Ehhez 2 perces koncentrálás és folyamatos szemkontaktus szükséges. Csak az éppen aktív emlékek olvashatóak, így nem árt jól irányítani a beszélgetést hogy a célszemély azokra emlékezzen, ami a mágust érdekli. Ha az alany megpróbál ellenállni, akkor az emlékek elmosódottá válnak, az abban szereplő személyek nem vehetők ki jól, a beszélgetések csak lényegi dolgokra koncentrálódnak, nem szó szerintiek, főleg érzések maradnak meg erősebben. A célpont testrészét birtokolva (mely a varázs végére megsemmisül) a szemkontaktus elhagyható.
"A Bábmester Tanítványa"
A wicca, ha birtokol három darabot a célpontjából (pl három hajszál), akkor egy egyórás rituáléval megidézheti a varázst. Innentől a saját teste magatehetetlenül roskad össze 30 percre. Mindent lát és hall viszont amit a célpont tesz, sőt ha akarja átveheti az uralmat a teste felett bizonyos mértékig. Amíg az életösztön mást nem diktál. Nem tudja fejbe lövetni saját magát a célszeméllyel, sem pedig rávenni egy fegyvertelen embert, hogy támadjon meg egy fegyveres motoros bandát. De egy kellemetlen ismerőst arra, hogy inkrimináló megjegyzéseket tegyen a főnökének, ami a karrierjébe kerül, minden további nélkül. Ennek ellenére a varázslatot leginkább kémkedésre használják, azt is csak ritkán. Ugyanis ha a célpont a hatóidő alatt meghal, akkor a testébe visszalökődő wicca maradandó pszichés károsodást szenved!
Démonológia
"A Szolgáló Megidézése"
Az egyik legártalmatlanabb idéző varázslat, mégis sok mágus szereti, aki ismeri a titkát. Egy egyszerű, fél órás rituálé és pár vércsepp feláldozása árán megidézhető a vércseppek számának megfelelő, de maximum 7 db szolgadémon, úgynevezett imp. Az impek nagyon alacsonyak, kb 70-80 centis magasságú, sovány, nagy szemű, hüllő szerű testtel bíró lények, az arcuk olyan, mint egy emberi arc elnagyolt karikatúrája. A csúnyácska kis lények egy meglepően hosszú, bojtos végű farokkal egyensúlyoznak, nemük megállapíthatatlan, ha egyáltalán van nekik, az emberi nyelveket, meglehetősen csipogó hangon, de beszélik. Az impek egy hétig maradnak a világunkban. Harcra teljesen alkalmatlanok, kíváncsiak és nagyon félénkek. Viszont az intelligenciájuk közepesnek mondható és a mágia biztosítja a hűségüket is. Az impek a démonvilág szolgái és e célra szokás leidézni őket a Földre is. Takarítás, mosás, mosogatás, stb. Egyedül főzésre ne kérjük őket, ha enni is akarunk. A legegyszerűbb idéző mágia és a legegyszerűbb megidézhető lények, mégis sokan szeretik őket.
"A Telihold Hívószava"
Az idéző egy hosszadalmas, kb három órás rítust hajt végre, melyhez szüksége van 13 kiló nyers húsra is, ami megsemmisül az idézés végére. Ha végrehajtja, egy héten belül egyszer, egyetlen pillanat alatt egy farkasfalkát hívhat elő a semmiből. A farkasok nem természetesek. Ezt kéken izzó, írisz nélküli szemük és a pofájukból csorgó zöldes színű nyál jól mutatja, na meg meglehetősen nagy termetük is. 10-20 farkas jelenik meg és 10 percig maradnak. Ez alatt mindenre és mindenkire rátámadnak a célterületen, egyedül megidézőjükről nem vesznek tudomást, de minden más tekintetben irányíthatatlanok. Egy természetes farkasnak megfelelően pusztíthatóak el, de a fájdalom és a félelem nyilvánvalóan nem hat rájuk, még varázslattal sem.
"A Barát Segítő Jobbja"
A varázslat megidézéséhez vagy a célszemély beleegyezése, vagy testének egy darabja (pl körme) kell. A rítus ideje 2 óra hossza. Ez után egy héten belül bármikor, ha a mágus rákoncentrál a célszemély megjelenik az idéző mellett, úgy ahogy az elhívás pillanatában van. Azonnal elteleportálódik. Ezen túlemenően a megidézőnek semmilyen hatalma sincs a célszemély felett és az 10 perc leteltével visszakerül pontosan oda, ahonnan érkezett.
Megtagadás
Ez az iskola különleges, mindössze nyolc tanulható varázslata van. Egyet mutatok be, minden más iskolaformára vonatkozóan ugyanezen elv mentén építhető fel.
"A Druida Megtagadása"
A varázsló állandóan működő varázslata ez. Ha druida mágiát alkalmaznak a közelében amelynek van rá nézvést hatása, akkor tudat alatt azonnal eldönti, hogy akarja-e, hogy hasson rá az, vagy sem. Ha nem akarja, akkor egy varázslatnyi ley árán kisül a védelem és leblokkolja a varázslatot. Ha nincs ley energia a szervezetében, vagy a varázslatnak nincs rá közvetlen hatása, akkor nem jön létre a védelem. Nézzük példával: egy legyek ura varázslattal akarják megzavarni a megtagadót. Ez hatással van rá mégpedig káros hatással. Kisül a varázslata egy egységnyi ley árán, így a legyek ura a környékre hívja a különböző rovarokat és pókokat, de azok céltalanul röpdösnek, mászkálnak, nem rendeződnek felhőbe. Az ellenfele újra varázsol, ez alkalommal egy Varjútestvér Szemét. Mivel ennek nincs közvetlen hatása a megtagadóra, így nem blokkolhatja. Végül a druida újabb legyek urát idéz, de a megtagadó idő közben kifogyott a leyből. A varázslat létrejön rajta. Remélem így érthető lett.
- Semmit nem fogsz megérteni a világból, ha meg nem ismertetlek a mágia alapjaival... - csóválja a fejét. - Nos az első amit tisztáznunk kell, technikailag varázsolni senki sem képes, csak a teremtő Isten. Ő teremtette a világot, s ez volt az igazi, az egyetlen mágia. Mágiát alkalmazni viszont minden teremtett lény képes, legalábbis azon a szinten, amit a köznyelv mágiának titulál. Rengeteg féle energia létezik a világban. Mozgási, súrlódási, nukleáris, termo és sorolhatnánk. De van valami, ami minden energiák alapja, az az erő és egyben erőforrás amit a Teremtő használt a világ megalkotásánál. Ez egy láthatatlan hálóként szövi be a világot, s ahol a háló szálai találkoznak, ott kútként zubog fel, betelítve mindent, ami ott születik. Mindannyiunkban, emberekben, állatokban, növényekben, tárgyakban, mindenben van ley energia. Ez a legalapvetőbb és leghatalmasabb erőforrás, amit valaha megalkottak. És ha megtanuljuk irányítani, akkor ennek segítségével az elménk erejével képessé válunk hatásokat létre hozni a világban. Ez a varázslás. Elméletileg a mágia mindenre képessé tehet, de a gyakorlat azt mutatja, hogy ennél azért jóval korlátozottabb. Mondok egy egyszerű példát. Mikor Baál-Zebub illetve a többi patrónus megteremtette az értelemmel bíró lényeket, akkor is a ley energiákat irányították egy kívánt hatás elérése érdekében. De nincs olyan halandó mágus aki képes lenne egy egyszerű halandóból új faj tagját vagy akár valamely más faj egyedét kialakítani. Ehhez a mentális horizontunk egyszerűen kevés. És még maguk a patrónusok sem lennének képesek egész komplex világokat teremteni.
Egy halandó gyakorlatilag akármire használhatja a varázserejét. Úgy támadásra, mint védekezésre. Az emberek azok akik a legtöbb szállal kötődnek a világhoz, így annak bármely aspektusa hozzájuk közel álló lehet. A patrónusok által teremtett lények azonban alkotóik személyiségének erős lenyomatát viselik lelkükön, így sokkalta specializáltabbak mágikus téren, mint egy ember. Talán éppen ezért is van, hogy a leghatalmasabb varázslók mindig emberek voltak. Ezzel együtt a saját tehetségén belül minden faj tagjai érhetnek el kiemelkedő eredményeket. Mi több... El is szoktak érni.
A ley nem jó vagy rossz szándékú, hiszen nincs önálló öntudata. A varázslatok mivoltát sem lehet egyszerűen besorolni, nincs fehér, fekete és szürke mágia. Ez így nonszensz is lenne. A varázslók nagyjából ugyanolyanok, céljaik pedig jellemükből, nem pedig mindenféle mágikus tradíciókból adódnak. Vagy ha igen, akkor azok esetleg szekták vagy ilyesmik, de nem egyetemes igazságok. Alapvetően azonban van egy erős különbség két lehetséges mágia használó közt. Az hogy miként tekint a saját erejére. Milyen alapcéllal forgatja azt. A világ természetes részeként helyezi el varázstudományát s ezzel együtt önmagát, avagy a világ fölötti erőként éli meg a varázshatalmat s önnön érdekeit szolgálja csak vele. Illetve van még egy lehetőség. Hogy valamilyen oknál fogva szembe helyezkedik a varázserővel s azok hatásainak lerombolásában vannak komoly erényei. Az első csoportot nevezik úgy tisztán filozófia alapján, hogy fogadottak. A második csoport a zsarnokok. Míg a harmadik csoport a megtagadók. A különbségek általában nem túl nagyok. Apróságokban térnek el. Egy fogadott is használja öncélúan a mágikus erejét, de nem teszi, ha ezzel mások ártalmára lenne feleslegesen. Egy zsarnokot ez nyilván nem érint. A megtagadók útja a legegyszerűbb, ők egyszerűen lebontják a rájuk ható varázslatokat, ha azt magukra nézve károsnak érzik.
Az évezredek során az emberek folyamatosan kutattak az okkultizmus terén épp úgy, mint akármilyen más tudományban. Az okkultizmust sikerült 9 nagyjából jól feltérképezett ágra bontani. Ezeket hívják formáknak. Lényegében az általuk létrehozott hatások alapján lettek ilyen módon kategorizálva. Minden mágus, amikor beavatást nyer az első körbe, akkor egyúttal iskolát, formát is választ magának. Az okkult horizont rettenetesen lassan szélesedik ki, nagyon hosszú folyamat ez, amely legtöbb esetben mentor segítségét igényli. Az elzártság miatt is, na meg a tanulás elősegítése okán a varázshasználók általában rendekbe tömörülnek. De erről majd később beszélünk.
Előbb ejtsünk pár szót a beavatásról. Hagyományosan a mágikus beavatottságnak hét köre van. Candidatus, Novicius, Adeptus, Kismester, Arkánista, Magister, Grande Magister. Ezek jelképezik az egyre inkább szélesedő és mélyülő tudást és hatalmat. A mágusok megpróbálkozhatnak egymagukban is a beavatással, de az nagyon nehéz és nagyon hosszadalmas út, bizonyos szint felett pedig egyszerűen lehetetlen. Akik nem olyan szerencsések, hogy egy máguskör tagjai legyenek, avagy hogy valamely mágus személyes tanítványai, azok bizony kénytelenek megelégedni a kisebb hatalommal, vagy találni maguknak egy mentort. A mágusköröket mindig egy adott faj tagjai alkotják, azonban mágiát tanulni gyakorlatilag bárkitől lehetséges. Az elmélet ugyanaz, akármilyen fajtájú beavatott is aki elmondja.
Így működik a világ ifjú barátom. A ley mindent áthat, s az a kevés szerencsés, aki megtanulta használni erejét, nos azok bizony nagy dolgokra is képesek lehetnek. Ha van bennük kellő elszántság és kitartás, hogy végigmenjenek az úton, aminek neki vágtak...
.......................................................................................................................
Itt az ideje, hogy ejtsünk pár szót a játéktechnikáról is.
A karaktereknek kötelező filozófiai irányultságot megadni (vagyis: fogadott/zsarnok/megtagadó).
Emellett kötelező neki egy iskolaformát is adni.
A beavatottság előnye, hogy nő a megismerhető varázslatok száma és idővel más iskolákból is vehet fel varázslatokat.
Candidatus: egyetlen varázslatot ismer az alapban választott formában.
Novicius: még egy varázslatot választhat az iskoláján belül.
Adeptus: újabb varázslattal gazdagodik az iskoláján belül.
Kismester: két új varázslatot ismer meg és már két iskolaformából választhat varázslatokat.
Arkánista: kap egy újabb varázslatot két iskolaformája bármelyikében.
Magister: ezen a szinten két újabb varázslatot dolgozhat ki és immár három iskolából vehet fel összesen varázslatokat.
Grande Magister: amint ezt a szintet eléri még 5 új varázslatot és egy új iskolaformát vehet fel.
Vagyis mire valaki eléri a Grande Magister beavatottsági szintet 4 mágikus iskolából összesen 13 varázslatot fog birtokolni.
Varázsló köröket csak Grande Magisterek alapíthatnak és körönként csak egy ilyen hatalmú varázslót találunk.
Iskolaformák:
Elementarizmus: elemi hatásokat hoz létre, a négy őselem (tűz, víz, föld, levegő) használatával. Mindegyikre külön kell felvenni, a tűz kizárja a víz ismeretét a szél pedig a földét. Az elemi mágiába minden beletartozhat, a tűzlabda, a földrengés, a szélvihar kavarása...
Futharkizmus: a skandináv vikingek fedezték fel, az anyagmágia titkait jelenti. A mágus képes lehet tárgyakat megidézni, anyagokat más anyagúvá átalakítani, stb. Aranyszabály: a varázshasználó csak olyan méretű és súlyú tárgyra képes hatni, amit fel tud emelni és nem haladja meg az ő méretét. Nemesfémeket, drágaköveket, nukleárisan sugárzó anyagokat és lélekkel bíró élőlények szöveteit nem teremthet, azokra átalakítással nem élhet.
Univerzalizmus: a tér- és az idő mágiája. Beavatottjai olyan jellegű varázslatokat dolgozhatnak ki, mint a teleportálás, időlassítás/gyorsítás, térkapu idézése, stb. A mágia alapszabályai közé tartozik, hogy az időutazás, mint olyan paradoxon, senki sem képes rá, így ilyen jellegű varázslat nem is létezik. Az időt le lehet lassítani, vagy fel lehet gyorsítani, de teljesen megállítani nem. Az univerzalizmus beavatottjai, ha lelassítják az időt, tűnhetnek nagyon gyorsnak, szinte emberfelettinek, de nem legyőzhetetlenek.
Druidizmus: a kelta druidák alkották meg azt a mágikus ágat, amely során a használó mágus ráhangolódik a világ természetes ley hálójára. Vagyis a természetre. Egy druida magát a természetet uralhatja, állatokat hívhat önnön segítségére, növényeket növeszthet meg ugyanezen célból, olvashatja a nyomokat, beszélhet a természeti lényekkel, stb.
Ha egy druida, akinek ez az elsődleges iskolája, elérte a kismester szintet választhat magának egy familiárist (egy állatot) amely tökéletesen beidomítottként viselkedik, addig él amíg a gazdája és bármikor, gondolati paranccsal irányíthatja. Nem választhat olyan lényt, amelynek alap testsúlya meghaladja a 10 kilogrammot.
Nekromancia: az életerő és a holtak tudománya. Minden élőlényben ott buzog az az életenergia, ami a szervezetét működőképessé teszi. Tulajdonképpen ebből az életerőből táplálkoznak piócaként a vámpírok is áttételesen. Mikor szervezetük felemészti a vért, mit megittak, akkor tulajdonképpen az életerőt vonja ki a vérből. Emellett egy nekromanta tökéletesen tisztában van vele, mi történik akkor, ha elfogyott ez az erő, vagy ha egy holttestbe ezen energia mágikus reprodukcióját juttatjuk. Egy nekromanta képes lehet gyógyítani, látni a meg nem testesült szellemeket, sőt kommunikálni velük, zombikat vagy más élőholtakat (de vámpírt, múmiát és kísértetet nem!) teremteni, stb.
Boszorkányság: a középkorban nem véletlenül vádolták a boszorkányokat és a boszorkánymestereket átkok, rontások és betegségek előidézésével. Ez a néphagyományszerűen megőrződött, kísérletezésekből eredő mágikus iskola betegségek előidézésével és átkokkal operál. Egy boszorkány beavatott átkai bizony teljesülnek, emellett borzalmas (és akár fertőző) betegségeket plántálhat mások szervezetébe.
Wicca: a vallást is jelentő wicca tudománya félelmetes erőt hordoz, az emberi elme felett nyer hatalmat a használója. A wicca gyakorlói nem feltétlenül ugyanezen békés vallás hívei sajnos, az elnevezés mindössze az iskola hatalmát újonnan felfedezőkre utal. Egy wicca beavatott képes lehet szerelmet varázsolni másokra, vagy éppen dühöngésbe vinni őket, álmokat mutathat nekik, korlátozottan olvasat a gondolataikban, stb.
Démonológia: az elnevezés megtévesztő, ez inkább a megidézés tudománya. A démonológusok képesek lényeket idézni a saját védelmükre/szolgálatukra. Ezek lehetnek jó vagy rossz szándékú démonok de akár ismerősök, barátok is. A beavatottak módszerei biztosítják azt is, hogy a megidézett teremtmény köteles legyen a mágus szolgálatára állni.
Megtagadás: egy egészen speciális mágiaforma, amit kötelező elsőnek felvenni, másodikként már nem tanulható. A megtagadók arra használják a ley energiákat, hogy a testük és elméjük a lehető legjobban megerősítsék minden külső behatás ellen, vagyis mágiahasználókkal szemben. Kismester szinten nem kap újabb iskolát, csak Magister és Grande Magister beavatottságnál, de addig nem tanulhat semmilyen varázslatot, míg mind a 8 egyéb mágiaforma ellen le nem védte magát. Vagyis csak Grande Magister szinten vehet fel nem védő varázslatot, két iskolából. Nem lehetnek máguskörök tagjai.
A varázshatalommal bíró lények teste beavatottsági körüknek megfelelő mennyiségű varázslatra elegendő ley energiát képes tárolni. Ez normális esetben nem töltődik újra, ötféle módszert ismerünk arra, hogy egy mágus feltöltse az elméjét:
1. Táplálkozás: ley vonalak találkozásánál, vagy különösen erős, leytől duzzadó helyszíneken termett növényeket fogyasztanak el nyersen. (Ha egy helyszín erre alkalmas, az jelölve lesz a leírásában).
2. Aszkézis: saját teste természetes ley tartalékait facsarja ki a mágiahasználó. Az elméje azonnal feltöltődik, néhány másodperc alatt, mégsem szívesen folyamodnak hozzá, lévén embertelen fájdalmakkal jár és minden alkalommal valamilyen maradandó fizikai torzulást szenved a használója.
3. Fosztogatás: ez esetben a varázstudó nem saját magából, hanem a környezetéből (13 méter sugarú kör) vonja ki erőszakkal a ley energiákat. Hatására az ezen a területen növő kisebb növények elszáradnak, kis testű állatok elpusztulnak, a fák megbetegszenek, a nagyobb élőlények erős fájdalmat és émelygést tapasztalnak. Fogadottak és druidák nem élhetnek vele!
4. Vérszipoly: egy értelmes, gondolkodó lény vérét fakasztja a mágus (belehal a célpont) és felissza. Azonnal feltöltődik az elméje ley energiákkal. Ha a varázshasználó egy vámpír, akkor ez a vér nem táplálja őt. Fogadottak nem alkalmazhatják!
5. Szentség: ha valaki megérinti a fajának megfelelő idolt, azonnal feltölti az elméjét a patrónusa.
Emellett Magisterek képesek maguknak egyedi, saját névvel rendelkező fegyvert készíteni, amely +3 varázslatra elég leyt tárol el.
Grimoare
Itt megadok néhány példavarázslatot, hogy lássátok az erejüket, legyen mihez kidolgozni a sajátotokat. Természetesen ezek is választhatók.
Elementarizmus
"A Hegy Szellemének Haragja"
Elementarizmus (föld)
Egy rövid koncentráció, kántálás után (kb fél percet vesz igénybe) a célpont 20 méter átmérőjű körben kisebb földrengés pusztít. A talajon álló személyek és állatok elesnek, nem is tudnak talpra állni míg vége nincs, nagyon gyenge, alap nélküli épületek összeomolhatnak, járművek felborulnak. Nagyjából 10-15 percig tart.
"A Sivatag Vándorának Öröme"
Elementarizmus (víz)
Körülbelül 10 percnyi kántálás után egy megérintett felületből víz fakad, nagyjából 10 liter. A víz teljesen tiszta és fogyasztható, akármi is a megérintett dolog ahonnan feltör.
"Héphaisztosz Kovácsműhelye"
Elementarizmus (tűz)
A mágus koncentrálni kezd, a hatás megközelítőleg öt perc alatt jön létre. 50 méter sugarú körön belül minden fémtárgy vörös izzásig hevül, aki ilyet tart a kezében azonnal el kell dobnia, fémből készült ruhadarabokat, kiegészítőket azonnal őrjöngve tépik le magukról. Az izzó fémek a textiliákat begyújthatják. Vámpírok és kísértetek nem dobják el a fémtárgyakat, nem érzik a fájdalmat (de a tűz káros lehet a vámpírokra is). A múmiák őrjöngve menekülnek. A hatás időtartama 15 perc, utána környezeti viszonyoktól függő sebességgel hűlnek vissza a tárgyak.
"Viharból Fonott Köpönyeg"
Elementarizmus (szél)
Fél percnyi koncentráció után a mágiahasználót fél órán keresztül tomboló szélvihar veszi körbe, mint egy lokális forgószél. A szél a hajított tárgyakat (kések, labdák, vagy akár gránátok) félrelöki, emberi erejű támadók nem képesek megütni a varázslót (félretaszítja a kezüket) de az ennél nagyobb erejűek ütése is nagyobb részt veszít az erejéből. A szél lőfegyverek golyóit nem képes elsodorni.
Futhark
"A Béke Korszaka"
Egy legfeljebb olyan súlyú tárgy anyagát más anyaggá alakítja, amit a varázstudó kézben is elbír. Például egy kés acélpengéjét papírrá. Nemesfémekre és drágakövekre nincs hatással, s azokat nem lehet teremteni, ahogy sugárzó anyagokat sem és lélekkel bíró lények élőszöveteire is hatástalan. Nagyjából fél percnyi koncentráció szükséges. Az átalakított anyag 10 perc után visszaalakul, ha valamilyen formaváltozás történt ez idő alatt, azt megtartja.
"Utánpótlás"
Egy egykezes hidegfegyvert teremt a mágus kezébe. Ennek típusa és formája a megidéző akarata szerinti, minősége mestermunka. Lőfegyverek nem idézhetők meg. A fegyver 10 másodperc alatt idézhető meg és 10 percig marad a kézben, utána szertefoszlik.
"A Mocsár Bosszúja"
Egy 3 méter sugarú körben a talajt süppedő láppá, vagy futóhomokká alakítja a megidéző egy egyperces koncentrációval. A célterületen tartózkodó személyek rögtön derékig-mellig süppednek a talajba, manók teljesen el is merülhetnek. Az emberi vagy annál kisebb erejű személyek képtelenek kikecmeregni innen, az annál nagyobb erejűek vészesen lelassulnak. A mágia hatóideje 5 perc, utána a föld megszilárdul véglegesen csapdába ejtve azokat akik nem tudtak szabadulni (innentől ásó, sziklás talajon csákány kell a szabaduláshoz).
Univerzalizmus
"A Megfáradt Vándor Öröme"
A mágus egyetlen egyszerű gondolattal azonnal egy a látómezejében takarásban nem lévő pontra teleportál minden általa viselt tárggyal együtt. Értelmes személyeket nem vihet magával.
"A Mennyek Kapuja"
Az univerzalista egy fél órás szertartás keretében felszakítja a tér fátylát és kaput nyit egy olyan pontra, ahol már személyesen járt s nincs tőle messzebb mint beavatottsági köre*500 méter. A kapu egy órán át aktív, bárki átkelhet rajta, utána összeomlik.
"Az Idő Kereke Lelassul"
A mágus szabályosan kiszakad a halandók idejéből egy 5 perces koncentráció után. Tízszer gyorsabban fog mozogni mint előtte, ami lehetővé teszi neki, hogy akár lőfegyverekből kilőtt golyókat is elkerüljön. A varázslat hatóideje 1 perc mindössze, de ez ilyenkor sok mindenre elegendő...
Druidizmus
"Legyek Ura"
A druida gondolati parancsokkal maga köré idézi 111 méter sugarú körből az összes rovart. Ezek egyfajta felhőszerűen kezdenek dongani a kijelölt célpont feje körül, röpképtelen rovarok pedig a lábán másznak felfelé, ha az állatok alkalmasak rá, meg is csípik (darázsfészek közelében, vagy mérges pókok esetén nagyon kellemetlen következményei is lehetnek). A célpont minimum magatehetetlen ezen idő alatt, a rovarrajjal hadakozik, mást nem tehet. A mágia azonnal, egyetlen másodperc alatt megidézhető, de a hatás attól függ milyen hamar érnek oda a rovarok. Hatóideje 1 perc.
"Erdei Börtön"
A földből erős indák és fás szárú gyökerek sarjadnak, melyek behálózzák a célpontot. A mágusnak ehhez mindössze 1 percig kell koncentrálnia. Az emberi erővel bíró teremtmények megbénulnak teljesen, az ennél nagyobb erejűek mozgása is szinte nullára redukálódik. A varázslat hatóideje 5 perc, utána a növények elszáradnak, elfonnyadnak, egy gyermek is képes lesz letépni őket.
"Varjútestvér Szeme"
Egy meghatározott fajú (jelen példában varjúra felvéve) állatot keres a druida saját látómezején belül, majd képes lesz egy 20 másodperces koncentrálás után látni annak szemével. Az állat mozgását nem irányíthatja és abban a 15 percben, míg a varázslata hat, ő maga teljesen megvakul.
Nekromancia
"A Kripta Felnyitása"
Egy holttestet a mozgásához szükséges életenergiával ruház fel a mágus egy egyórás szertartás keretében. Az így létrejött zombi képes mozogni és egyszerű feladatokat végrehajtani, de az intelligenciája nagyon alacsony (legfeljebb egy kutyáéhoz viszonyítható). A parancsok egy ige+igekötő terjedelműek amit megért. A zombi teste folyamatosan oszlik. Éppen ezért fajának megfelelő (általában emberi) húst kell ennie, amelyből képes újraalakítani a testét. A szükséglete megközelítőleg heti 50 kilogramm hús. Ha nem jut hozzá, akkor 9 nap alatt elrothadnak a mozgását biztosító izmok és inak, a zombi mozgásképtelenné válik, majd a 13. nap végére elpusztul újra. A zombik tökéletesen hűségesek a teremtőjükhöz és mivel lélekkel nem rendelkeznek teljesen immuninsak a wicca varázslataira, valamint mivel élőholtak nem mérgezhetők, nem betegedhetnek meg és nem éreznek fájdalmat. Egy varázsló beavatottsági szintjének megfelelő zombit képes irányítani. Ha a teremtőjük meghal a zombik kontrolálatlanul megtámadnak mindenkit, hogy húsigényüket fedezni tudják.
"A Halál Érzékei"
A nekromanta egy rövid, negyed órás rituálét végrehajtva képes lesz látni a holtakat és beszélni velük hat órán keresztül. Ez igaz nappal is és akkor is ha a kísértet nem materializálódik a fizikai világban. A mágus és a kísértetek nem kerülhetnek fizikális interakcióba, csak látja, hallja őket és képes velük kommunikálni. A beszélgetés nem hangosan történik, a mágus ténylegesen nem szól a holtakhoz, inkább egyfajta telepatív tárgyalás ez.
"Rafael Arkangyal Érintése"
Rafael arkangyal a katolikus teológiában és hitvilágban többek közt a gyógyítással azonosított, nos az ő erejét hívja el a mágus (ha keresztény hitű, de másoknak is elérhető a varázslat, nyilván más néven). A nekromanta képes beforrasztani sebeket, ezzel elhárítani az elvérzést, valamint meggyógyíthat minden olyan betegséget amelyre az orvostudomány mai állása szerint adott stádiumban létezik gyógymód. A varázslat megidézése 10 perc, hatása végleges.
Boszorkányság
"A Lepratelep Miazmája"
A boszorkány a célszemélybe egy 30 perces koncentrálás keretében beleplántálja a leprát. A betegség lappangási ideje nulla, vagyis perceken belül kitör az áldozaton. A bőr foltokban elszíneződik, érzéketlenné válik, perifériális idegrendszeri bénulások, a bőrön daganatszerű sejtszaporulatok jelennek meg, a fertőzött bőrterületek lassanként érzéketlenné válnak, elhalnak, arc és végtagcsonkulással járhat. Nagyjából 1-2 hónap alatt tetőzik a betegség tombolása a szervezetben. Orvosilag antibiotikum keverékekkel 2-10 év alatt gyógyítható. Élőholtak automatikusan immuninsak a varázslatra.
"Saul Köpönyege"
Szintén a keresztény hitvalláshoz kötődően, más hitűek másként nevezhetik, a lényeg ugyanaz. A boszorkány egy 20 perces koncentrációval átkot bocsájthat a célpontra, mely ha megfogan rajta, akkor mindenkivel a szokványos érzéseivel ellentétesen fog viselkedni. Ha például a legjobb barátjával ül le sörözni, akkor a pozitív alapérzelmei dacára, maga sem tudja miért, rideg lesz, ingerlékeny és elutasító. Ellenben valakivel, aki normális esetben unszimpatikus lenne neki, nyájas lesz, közvetlen és barátságos. Nagyon kellemetlen helyzetekbe hozható az áldozat ezzel. Normális esetben 1 napig hat az átok, de ha a célpont valamely testrészét (pl körömdarab, hajtincs, stb) a boszorkány a varázslat végén elégeti, akkor az átok egy évig megfogan. Leoldani csak a boszorkány tudja illetve a saját patrónusnak megfelelő idolnál végzett szertartás, amely során a szobor előtt el kell égetni az átkozó boszorkány egy testrészét (lásd fenn).
"Medúza Átka"
A boszorkány a csúfság átkával sújthatja a célpontot. A negyed órás koncentráció végére az illető fizikai alakja megváltozik. Ajka cserepes lesz, fogai sárgásbarnák, szeme tompa, haja száraz, töredezett, ráncok jelennek meg az arcán és bibircsókok, táskás szemek, rossz tartás, egészségtelenül sápadt bőr, stb. Nem lesz embertelen, de nagyon kellemtelen megjelenésű. Normális esetben 1 napig hat az átok, de ha a célpont valamely testrészét (pl körömdarab, hajtincs, stb) a boszorkány a varázslat végén elégeti, akkor az átok egy évig megfogan. Leoldani csak a boszorkány tudja illetve a saját patrónusnak megfelelő idolnál végzett szertartás, amely során a szobor előtt el kell égetni az átkozó boszorkány egy testrészét (lásd fenn).
Wicca
"Cupido Nyílvesszeje"
A mágus képes vonzalmat ébreszteni saját maga iránt a varázslat alanyában egy húsz perces koncentrálással. Nem, kor, faj mellékes, az alapvető ösztönöket is áthidalja a varázslat. Ha az alany önmagában félszeg vagy visszahúzódó, akkor a mágusnak kell úgymond "rájátszani" a szociális helyzetre, hogy az udvarolni kezdjen. A célpont nem veszti el a józan eszét teljesen, így például egy kiképzett zsoldos, aki meg akarja ölni a mágust valószínűleg nem állítható meg a segítségével, bár nehezen szánja majd rá magát. A varázslat hatóideje a legközelebbi éjközép, de utána még 24 órán át hat. Ha ez alatt az alany (aki már a normális érzelmeinek megfelelően viselkedik) önszántából megcsókolja a mágust, akkor elveszett. A hatóidő a varázsló akarata szerintire tolódik ki. Ekkor már őrjítő szerelemről beszélünk, a célpont nem árthat a mágusnak és minden kérését teljesíti. Saját patrónus idolánál leoldható egy legalább olyan hatalmú wicca által, mint aki a varázslatot létrehozta.
"Az Emlékek Tárháza"
A wicca megpróbálhat olvasni a célszemély emlékeiben. Ehhez 2 perces koncentrálás és folyamatos szemkontaktus szükséges. Csak az éppen aktív emlékek olvashatóak, így nem árt jól irányítani a beszélgetést hogy a célszemély azokra emlékezzen, ami a mágust érdekli. Ha az alany megpróbál ellenállni, akkor az emlékek elmosódottá válnak, az abban szereplő személyek nem vehetők ki jól, a beszélgetések csak lényegi dolgokra koncentrálódnak, nem szó szerintiek, főleg érzések maradnak meg erősebben. A célpont testrészét birtokolva (mely a varázs végére megsemmisül) a szemkontaktus elhagyható.
"A Bábmester Tanítványa"
A wicca, ha birtokol három darabot a célpontjából (pl három hajszál), akkor egy egyórás rituáléval megidézheti a varázst. Innentől a saját teste magatehetetlenül roskad össze 30 percre. Mindent lát és hall viszont amit a célpont tesz, sőt ha akarja átveheti az uralmat a teste felett bizonyos mértékig. Amíg az életösztön mást nem diktál. Nem tudja fejbe lövetni saját magát a célszeméllyel, sem pedig rávenni egy fegyvertelen embert, hogy támadjon meg egy fegyveres motoros bandát. De egy kellemetlen ismerőst arra, hogy inkrimináló megjegyzéseket tegyen a főnökének, ami a karrierjébe kerül, minden további nélkül. Ennek ellenére a varázslatot leginkább kémkedésre használják, azt is csak ritkán. Ugyanis ha a célpont a hatóidő alatt meghal, akkor a testébe visszalökődő wicca maradandó pszichés károsodást szenved!
Démonológia
"A Szolgáló Megidézése"
Az egyik legártalmatlanabb idéző varázslat, mégis sok mágus szereti, aki ismeri a titkát. Egy egyszerű, fél órás rituálé és pár vércsepp feláldozása árán megidézhető a vércseppek számának megfelelő, de maximum 7 db szolgadémon, úgynevezett imp. Az impek nagyon alacsonyak, kb 70-80 centis magasságú, sovány, nagy szemű, hüllő szerű testtel bíró lények, az arcuk olyan, mint egy emberi arc elnagyolt karikatúrája. A csúnyácska kis lények egy meglepően hosszú, bojtos végű farokkal egyensúlyoznak, nemük megállapíthatatlan, ha egyáltalán van nekik, az emberi nyelveket, meglehetősen csipogó hangon, de beszélik. Az impek egy hétig maradnak a világunkban. Harcra teljesen alkalmatlanok, kíváncsiak és nagyon félénkek. Viszont az intelligenciájuk közepesnek mondható és a mágia biztosítja a hűségüket is. Az impek a démonvilág szolgái és e célra szokás leidézni őket a Földre is. Takarítás, mosás, mosogatás, stb. Egyedül főzésre ne kérjük őket, ha enni is akarunk. A legegyszerűbb idéző mágia és a legegyszerűbb megidézhető lények, mégis sokan szeretik őket.
"A Telihold Hívószava"
Az idéző egy hosszadalmas, kb három órás rítust hajt végre, melyhez szüksége van 13 kiló nyers húsra is, ami megsemmisül az idézés végére. Ha végrehajtja, egy héten belül egyszer, egyetlen pillanat alatt egy farkasfalkát hívhat elő a semmiből. A farkasok nem természetesek. Ezt kéken izzó, írisz nélküli szemük és a pofájukból csorgó zöldes színű nyál jól mutatja, na meg meglehetősen nagy termetük is. 10-20 farkas jelenik meg és 10 percig maradnak. Ez alatt mindenre és mindenkire rátámadnak a célterületen, egyedül megidézőjükről nem vesznek tudomást, de minden más tekintetben irányíthatatlanok. Egy természetes farkasnak megfelelően pusztíthatóak el, de a fájdalom és a félelem nyilvánvalóan nem hat rájuk, még varázslattal sem.
"A Barát Segítő Jobbja"
A varázslat megidézéséhez vagy a célszemély beleegyezése, vagy testének egy darabja (pl körme) kell. A rítus ideje 2 óra hossza. Ez után egy héten belül bármikor, ha a mágus rákoncentrál a célszemély megjelenik az idéző mellett, úgy ahogy az elhívás pillanatában van. Azonnal elteleportálódik. Ezen túlemenően a megidézőnek semmilyen hatalma sincs a célszemély felett és az 10 perc leteltével visszakerül pontosan oda, ahonnan érkezett.
Megtagadás
Ez az iskola különleges, mindössze nyolc tanulható varázslata van. Egyet mutatok be, minden más iskolaformára vonatkozóan ugyanezen elv mentén építhető fel.
"A Druida Megtagadása"
A varázsló állandóan működő varázslata ez. Ha druida mágiát alkalmaznak a közelében amelynek van rá nézvést hatása, akkor tudat alatt azonnal eldönti, hogy akarja-e, hogy hasson rá az, vagy sem. Ha nem akarja, akkor egy varázslatnyi ley árán kisül a védelem és leblokkolja a varázslatot. Ha nincs ley energia a szervezetében, vagy a varázslatnak nincs rá közvetlen hatása, akkor nem jön létre a védelem. Nézzük példával: egy legyek ura varázslattal akarják megzavarni a megtagadót. Ez hatással van rá mégpedig káros hatással. Kisül a varázslata egy egységnyi ley árán, így a legyek ura a környékre hívja a különböző rovarokat és pókokat, de azok céltalanul röpdösnek, mászkálnak, nem rendeződnek felhőbe. Az ellenfele újra varázsol, ez alkalommal egy Varjútestvér Szemét. Mivel ennek nincs közvetlen hatása a megtagadóra, így nem blokkolhatja. Végül a druida újabb legyek urát idéz, de a megtagadó idő közben kifogyott a leyből. A varázslat létrejön rajta. Remélem így érthető lett.
Titoknok- Admin
- Hozzászólások száma : 46
Age : 40
Tartózkodási hely : Székesfehérvár
Join date : 2012. Feb. 05.
Similar topics
» Második emelet
» Szószék, ami mindenkié
» Tizenkettedik Krónika: A viharmadarak
» Tizenegyedik Krónika: A múmiák
» Tizedik Krónika: A koboldok
» Szószék, ami mindenkié
» Tizenkettedik Krónika: A viharmadarak
» Tizenegyedik Krónika: A múmiák
» Tizedik Krónika: A koboldok
1 / 1 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Csüt. Dec. 22, 2016 11:47 am by Roy, a hatalmas
» Trouble Life
Hétf. Feb. 10, 2014 9:03 am by Vendég
» White House Villa -Dolgozószoba
Vas. Dec. 08, 2013 3:09 pm by Remus
» Teniszpálya
Hétf. Nov. 04, 2013 2:03 pm by Jose Tomson
» Odú
Pént. Okt. 25, 2013 3:13 pm by Richard Carter
» Csontok Földje
Hétf. Szept. 23, 2013 5:39 pm by Folami Monfort
» EOF - Empire of Fantasy
Pént. Szept. 06, 2013 7:21 pm by Vendég
» John Paul Jones Street 17. - Rose White
Kedd Júl. 30, 2013 3:45 pm by Jose Tomson
» John Paul Jones Street 11. - Noel Wyard
Vas. Júl. 28, 2013 8:12 am by Noel Wyard